Udvalgte cases

Her kan du læse lidt om forskellige nuværende og tidligere projekter, som jeg har deltaget i. I de fleste projekter har jeg selv stået for al teknik og udvikling, mens design, marketing osv. er overladt til mine kunder eller andre parter.

Dexor - MTG deck manager, game tracker & card scanner

En app til håndtering af "Magic - The Gathering"-kort. Appen gør det nemt at holde styr på sine Magic-kort, organisere dem i "decks" samt at holde styr på spilresultater i tourneringer og ens evt. faste spillegruppe.

Dexor består af en app (iPhone / Android), lavet med Google's framework Flutter, hvilket giver en god og native-like performance, samt en backend (Java Spring / MySQL-database, driftet på AWS).

Derudover har appen en live-feed kort-scanner, som kan detektere og genkende kort op i mod en database på over 40.000 kendte kort. Dette sker løbende vha. kompleks matematisk billedprocessering, herunder billedsammenligningsalgoritmen kendt som phash.

Læs mere her: dexor.net

Marie Rimmen - Webshop

Marie Rimmen er guldsmed og designer. Udover hendes fysiske værksted og butik i København, har hun brug for en webshop og hjemmeside til at nå bredere ud. Hjemmesiden fungerer som visitkort og udstillingsvindue for de mere kunstneriske projekter, mens webshoppen lader folk handle hjemmefra, i deres eget tempo, 24/7.

Webshoppen og hjemmesiden er lavet med et CMS og shop-system, som gør hende i stand til selv at tilpasse tekster, oprette sider og produkter.

Hjemmesiden og webshoppen kan ses her: www.marierimmen.dk

 

BodySky - Bookingplatform

Komplet system til udbydere af forskellige services, som håndterer kunder, kalender, bookings, ydelser, betalinger, profiler og chat mm.

BodySky består af en kompleks backend (Java Spring / MySQL-database, driftet på AWS), div. integrationer til bl.a. Stripes betalingsløsning, samt en hybrid-app, som tillader onboarding af både kunder og udbydere.

Systemet tillader at kunder kan søge blandt udbydere udfra relevante parameter, og at udbydere kan tilpasse deres forretning og nemt tilegne sig nye kunder og holde styr på de eksisterende.

Det er et projekt i sin spæde fase, som netop er lanceret på diverse App Stores, i første omgang henvendt til én specifik branche.

Læs mere her: www.bodysky.com

Puxlia - Smartphonespil

Puxlia er et klassisk 2D platform-spil til smartphones. Det består af 50 baner, hvori spillere skal løse logiske udfordringer af stigende sværhedsgrad for at nå igennem.

Spillet er udviklet på en hjemmelavet cross-platform game-engine, baseret på TypeScript/Angular, som oversættes til native Android Java og iOS Objective C kode. Frameworket udnytter telefonernes native grafik (OpenGL ES) og lyd-biblioteker og giver en super performance.

Alt indhold, både figurer, baner og musik, er tegnet, designet, indspillet og animeret fra bunden.

Spillet er tilgængeligt på Apple App Store og Google Play Store.

 

BOLIG•NET - Selvbetjeningsapp og -portal

Onboardingportal og selvbetjæningsløsning til kunder hos internetudbyderen BOLIG•NET.

Onboardingportal

Når nye kunder sætter deres internetstik/router til stikket i væggen i de andelsforeninger som BOLIG•NET servicerer er de allerede på nettet. De skal blot oprettes som kunder, og det sker nemt ved at den første side de automatisk bliver henvist til er en onboarding portal.

Her kan de vælge internet- og TV-pakke, angive deres betalingskort og så er de på netet. Portalen er lavet som en SPA i Angular 2, hvilket giver en god og sammenhængende oplevelse, på trods af al den forretningslogik der ligger og kører bagved.

Selvbetjeningsapp

Kunder kan også oprette sig via selvbetjeningsappen, som efterfølgende giver et godt overblik over deres abonnementer, betalinger og evt. driftsforstyrrelser. BOLIG•NET kan via push-beskeder give kunderne direkte besked om evt. forstyrrelser eller andre nyheder vedrørende netop deres netværk.

 

Sharefood - Maddelingsapp

Native app til Android and iPhone i kampen mod madspil.

Sharefood var et fint initiativ, som vha en app forsøgte sig i kampen mod madspil. Via Sharefood-appen kunne brugere dele deres overskydende mad - både i appens egen søgning, men også på Facebook - med et billede, en kort beskrivelse, samt en lokation. Andre brugere kunne herefter ansøge om at få lov til at hente maden gratis.

Det var et fedt projekt, både værdimæssigt, men også teknisk, da appen benyttede flere smartphone-features, som GPS, kamera og push-notifikationer, og derudover integrerede til Google Maps og Facebook.

Projektet nåede desværre aldrig op en kritisk masse af brugere og blev derfor lukket ned efter et års tid, trods en stor indsats for at få den udbredt og en masse positiv respons.

 

Bastard Café - App og spildatabase

Native app til Android og iPhone, med tilhørende backend og integrationer til BoardGameGeeks spil-database.

Appen er udviklet til brætspilscaféen Bastard Café i Huset på Magsstræde. Den fungerer som et opslagsværk og søgefilter for caféens gæster og brætspilsinstruktører (guruer). I appen kan man bl.a. filtrere antal spillere, spillets varighed, sværhedsgrad, spiltype og en masse andre ting. Herefter får man en liste over de spil som caféen har til rådighed, med en beskrivelse af spillet, samt hvor man kan finde det i caféens koloenorme spilreol.

Appen er bygget op omkring en mindre PHP-backend, som integrerer til BoardGameGeeks.com, hvor caféeen i forvejen vedligeholder en database over hvilke spil der er tilgængelige. På den måde kan alle medarbejdere, som har adgang, nemt styre indholdet i appen.